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Jacques Crepault
Jacques CrépaultProfessor, Université Paris 8, UFR 07 Key words:Reasoning, development and modelling, temporal reasoning, naive physics reasoningResearch interests:Professor Crépault's research involves modelling, or erroneous conceptions, of naive physics, deductive reasoning and socio-cognitive interactions (cinematic inferences). His research themes include: reasoning, development and modelling, temporal reasoning, cinematic reasoning (global, longitudinal studies, socio-gognitive aspects), and naive physics reasoning (electricity, cinematic, mechanic). His scientific work addresses the following ideas: (i) subject consistancy in response patterns; (ii) le behaviour when faced with formally conclusive judgements (one solution) or unconclusive judgements(several possible solutions); (iii) conditions for the non-use of inferences and the non-activation of available knowledge; (iv) the role of qualitative and quantitative information; (v) inference and decision models and predicting responses and response patterns, using the hypothesis that stable knowledge states (compatability of elementary inferences used) and unstable knowledge states (incompatibility of inferences) exist. Favourite links:Bibliography:Crépault, J., & Jamet, F. (en révision). Kinematic reasoning; decidability and undecidabilty reasoning. Thinking & Reasoning. Jamet, F. & Déret, D. (Eds.) (2003). Raisonnement et connaissances : un siècle de travaux. Avec les commentaires de J. Crépault, D. Déret, J.B. Grize, F. Jamet, G. Politzer et R. Stöwer. Traduction française du Dr. R. Jamet. Collection Sciences Cognitives. Paris : Éditions L'Harmattan. Crépault, J. (2003). Raisonnement et psychogenèse du temps : de Störring aux paradigmes et modèles du raisonnement temporel. In F. Jamet & D. Déret (Eds.), Raisonnement et connaissances : un siècle de travaux, (pp. 99-186). Paris : Éditions L'Harmattan (Collection Sciences Cognitives). Crépault, J. (2005). De la physique à la psychologie, de la théorie de la relativité à nla psychologie du développement : Temps « absolu » ou Temps « relativiste. In Relativité et Handicap, pp. 53-111. Actes du colloque du 8 décembre 2005, AEDE, Bailly-Romainvilliers Crépault, J & Jamet, F. (à paraître). Le psychologue de l'enfance et de l'adolescence : Formation, recherche et insertion professionnelle. Congrès International « Psychologie et société ». 16 au 21 mai 2005. Athènes : Grèce. Crépault, J. (2000). Développement cognitif : modèles, concepts et méthodes. In R. Ghiglione & J. F. Richard (Eds), Cours de Psychologie. Tome 2. Bases , méthodes et épistemologie (pp. 68-94). Paris : Dunod (3e édition entièrement revue et augmentée). Crépault, J. (2001). Notion de temps et raisonnements temporels. In R. Ghiglione & J. F. Richard (Eds), Cours de Psychologie. Tome 3. Champs et théories. Tome 3 (pp. 364-393). Paris : Dunod (3e édition entièrement revue et augmentée) cf. chap.1 en alternance avec les articles. Crépault, J., & Jarrige, C. (2000). Développement intellectuel: de l'approche piagétienne aux modèles de traitement de l'information. In R. Ghiglione et J.F. Richard (Eds.), Cours de psychologie. Tome 6 (pp. 91-149). Paris: Dunod. Consulter la bibliographie complète Creation date : 30/05/2006 @ 17:53 |