The Team CRAC
Invited Conférences
Calendar
Visits
|
Sandra Nogry
Sandra NogryAssistant Professor, Université de Cergy-Pontoise Key words:Psychology of learning, reasoning by analogy, reasoning using cases, problem solving, computer environments for human learning Research interests:Favourite links:Bibliography:*Nogry, S.*, Guin-Duclosson, N. & Jean-Daubias S. (2008). Ambre-add: an ITS using Case-Based Reasoning Cycle to Teach Solving Arithmetic Word Problems. /Technology, Interaction, Cognition and learning/, 6(1)/, 53-61.// *Nogry S.* & Didierjean A. (2006). Apprendre à partir d’exemples : interactions entre présentation du matériel, activités des apprenants et processus cognitifs. /L’Année Psychologique,106(1),/ 105-128. *Nogry, S.,* Jean-Daubias S. & Duclosson N. (2004). ITS evaluation in classroom: the case of the Ambre ITS. /Intelligent Tutoring Systems, / /ITS 2004, Springer ed., Maceio, Brasil/, p.511-520. *Nogry S. *& Jean-Daubias S. (2004). Evaluation des EIAH, une nécessaire diversité des méthodes. /Technologies de l'Information et de la Communication dans les Enseignements d'ingénieurs et dans l'industrie, (TICE’2004), Compiègne, France,/ p.265-271/./ *Nogry S.* (2003). Comment faire apprendre des connaissances abstraites à partir d’exemples : application au projet Ambre. /EIAH’2003, Strasbourg, (session jeunes chercheurs) annexes aux actes de la conférence/, p.67-70. *Nogry, S.*, Jean-Daubias, S. & Guin-Duclosson N. (2002). La psychologie cognitive au service de la conception de l’environnement d’apprentissage AMBRE. /Technologies de l'Information et de la Communication dans les Enseignements d'ingénieurs et dans l'industrie, TICE’2002/, /Lyon/, p. 195-202. Guin-Duclosson N., Jean-Daubias, S. & *Nogry S.* (2002). The AMBRE ILE: How to use case-based reasoning to teach methods. /Intelligent Tutoring Systems,/ /ITS'2002, //Springer ed., Biarritz,/ p. 782-791. Creation date : 19/10/2006 @ 17:30 |