The Team CRAC
Invited Conférences

Close General information

Close Conferences 2004

Close Conferences 2005

Close Conferences 2006

Close Conferences 2007

Close Conferences 2008

Close Conferences 2009

Close Conférences 2009

Close Conférences 2010

Close Conferences 2011

Close Conférences 2012

Close Conférences 2013

Close symposia

Calendar
Visits

   visitors

   visitor online

Sandra Nogry

moi.jpg

Sandra Nogry

Ecrire à Sandra Nogry


Assistant Professor, Université de Cergy-Pontoise


Key words:

Psychology of learning, reasoning by analogy, reasoning using cases, problem solving, computer environments for human learning


Research interests:



Favourite links:




Bibliography:

*Nogry, S.*, Guin-Duclosson, N. & Jean-Daubias S. (2008). Ambre-add: an ITS using Case-Based Reasoning Cycle to Teach Solving Arithmetic Word Problems. /Technology, Interaction, Cognition and learning/, 6(1)/, 53-61.//

*Nogry S*. & Didierjean A. (2007). Les erreurs réalisées lors de la résolution du problème source favorisent-elles le transfert analogique ? Un réexamen de la recherche de Gick et Mc Garry (1992). /Psychologie Française/, 52(3)/ 341-353.//

*Nogry S.* & Didierjean A. (2006). Apprendre à partir d’exemples : interactions entre présentation du matériel, activités des apprenants et processus cognitifs. /L’Année Psychologique,106(1),/ 105-128.

Didierjean A. & *Nogry S.* (2004). Reducing Structural-Element Salience on a Source Problem Produces Later Success in Analogical Transfer: What Role Does Source Difficulty Play? /Memory & Cognition, 32/(7), 1053-1064./ /
*Nogry, S.,* Jean-Daubias S. & Duclosson N. (2004). ITS evaluation in classroom: the case of the Ambre ITS. /Intelligent Tutoring Systems, / /ITS 2004, Springer ed., Maceio, Brasil/, p.511-520.
*Nogry S. *& Jean-Daubias S. (2004). Evaluation des EIAH, une nécessaire diversité des méthodes. /Technologies de l'Information et de la Communication dans les Enseignements d'ingénieurs et dans l'industrie, (TICE’2004), Compiègne, France,/ p.265-271/./
*Nogry S.* (2003). Comment faire apprendre des connaissances abstraites à partir d’exemples : application au projet Ambre. /EIAH’2003, Strasbourg, (session jeunes chercheurs) annexes aux actes de la conférence/, p.67-70.
*Nogry, S.*, Jean-Daubias, S. & Guin-Duclosson N. (2002). La psychologie cognitive au service de la conception de l’environnement d’apprentissage AMBRE. /Technologies de l'Information et de la Communication dans les Enseignements d'ingénieurs et dans l'industrie, TICE’2002/, /Lyon/, p. 195-202.
Guin-Duclosson N., Jean-Daubias, S. & *Nogry S.* (2002). The AMBRE ILE: How to use case-based reasoning to teach methods. /Intelligent Tutoring Systems,/ /ITS'2002, //Springer ed., Biarritz,/ p. 782-791.
 

Creation date : 19/10/2006 @ 17:30
Last update : 23/05/2011 @ 12:43
Category :
Page read 4344 times


Print the article Print the article


News Letter
To receive news about this website, consider subscribing to our Newsletter.
Subscribe
Unsubscribe
344 Subscribers
Search




Webmaster - Infos
News RSS
^ Top ^